Podstawowe wskaźniki internetowe: 3 najważniejsze wskaźniki Google do oceny doświadczenia użytkownika

Dowiedz się więcej o Core Web Vitals — trzech wskaźnikach jakości strony Google, które powinny mierzyć wszystkie witryny. Core Web Vitals (CWV) to zestaw wskaźników opracowanych przez Google w celu pomiaru komfortu użytkowników odwiedzających witrynę. Dają wyobrażenie o tym, jak dobrze działa strona internetowa i pomagają zidentyfikować obszary wymagające poprawy.

 

Google oferuje kilka wskaźników do pomiaru wydajności strony, zwanych Web Vitals, które różnią się od Core Web Vitals. Web Vitals zapewnia szczegółowy przegląd techniczny wydajności strony internetowej. Podstawowe wskaźniki internetowe stanowią podzbiór wskaźników internetowych, które mierzą interakcje użytkownika, które są wspólne dla odwiedzających witrynę, niezależnie od rodzaju odwiedzanej witryny.

 

W szczególności Google identyfikuje podstawowe potrzeby użytkowników, takie jak ładowanie , interaktywność i stabilność wizualna. Wszystkie strony internetowe powinny dążyć do wysokich wyników Core Web Vitals .

Podstawowe wskaźniki internetowe

Według Google :

Web Vitals to inicjatywa Google mająca na celu zapewnienie ujednoliconych wskazówek dotyczących sygnałów jakościowych, które są niezbędne do zapewnienia doskonałego doświadczenia użytkownika w sieci.

Właściciele witryn nie powinni być guru wydajności, aby zrozumieć jakość doświadczeń, które dostarczają swoim użytkownikom.

Inicjatywa Web Vitals ma na celu uproszczenie otoczenia i pomoc witrynom w skoncentrowaniu się na najważniejszych wskaźnikach, czyli  Core Web Vitals ”.

 

Mierzenie doświadczenia użytkownika za pomocą podstawowych wskaźników internetowych

Poniższe trzy wskaźniki mierzą jakość doświadczenia użytkownika odwiedzającego witrynę:

  • Największe malowanie treści : Mierzy postrzeganą szybkość ładowania strony i przedstawia czas potrzebny do załadowania największego bloku treści (tekstu lub obrazu).
  • Opóźnienie pierwszego wejścia : mierzy opóźnienie od momentu pierwszej interakcji użytkownika witryny ze stroną do momentu, w którym przeglądarka może odpowiedzieć na interakcję
  • Zbiorcze przesunięcie układu : mierzy stabilność strony podczas pobierania, oferując informacje zwrotne na temat zmian układu strony.

Google wyjaśnia, dlaczego w szczególności te trzy wskaźniki są tak ważne:

 

Google uważa, że ​​podstawowe wskaźniki internetowe mają kluczowe znaczenie dla wszystkich doświadczeń internetowych.

W rezultacie zobowiązuje się do ujawniania tych wskaźników we wszystkich swoich popularnych narzędziach. ”

Dwa rodzaje podstawowych pomiarów wskaźników internetowych

Google oferuje dwa rodzaje pomiarów Core Web Vitals : dane terenowe i dane laboratoryjne.

 

Dane terenowe

Dane terenowe to podstawowe pomiary wskaźników internetowych pobierane od odwiedzających witrynę do stron internetowych. Pomiary mają miejsce u odwiedzających witrynę korzystających z przeglądarki Chrome, którzy zdecydowali się na wysyłanie do Google swoich zanonimizowanych danych dotyczących doświadczenia użytkownika. Dane dotyczące doświadczenia użytkownika tworzą raport dotyczący wrażeń użytkownika Chrome (CrUX).

 

Nie obejmuje danych na poziomie strony, dopóki nie osiągnie co najmniej 1000 wizyt miesięcznie na tej stronie. Za pomocą narzędzia Google PageSpeed ​​Insights możesz znaleźć dane terenowe zebrane w ramach raportu z doświadczeń użytkowników Chrome . Search Console wyświetla również dane z pól, raportowane w sposób, który ułatwia przeglądanie adresów URL zagregowanych według trzech podstawowych wskaźników internetowych. Pulpit nawigacyjny Data Studio CrUX wizualizuje dane CrUX.

 

Dane laboratoryjne

Dane laboratoryjne składają się z symulowanych wyników Core Web Vitals. Celem raportów generowanych przez laboratorium jest otrzymywanie informacji diagnostycznych w celu poprawy wyników szybkości strony internetowej. Ponieważ przy każdym uruchomieniu testu występuje niewielka różnica , wiele osób wykona co najmniej trzy testy, a następnie uśrednia wynik. Wyniki danych laboratoryjnych Core Web Vitals są również dostępne za pośrednictwem narzędzia PageSpeed ​​Insights, a także dowolnego innego narzędzia innej firmy, które korzysta z narzędzia Chrome Lighthouse.

 

Bezgłowy bot Chrome jest wysyłany na stronę internetową, aby pobrać i zasymulować dane. Narzędzie Lighthouse stosuje sztuczne ograniczanie przepustowości, aby symulować pobieranie strony internetowej przez urządzenie mobilne za pośrednictwem połączenia z telefonem komórkowym.

Tak działa symulacja danych laboratoryjnych :

Te dokładne liczby są zdefiniowane w stałych Lighthouse i są używane jako domyślne ustawienie dławienia Lighthouse.

Reprezentują one w przybliżeniu dolne 25% połączeń 4G i górne 25% połączeń 3G (w Lighthouse ta konfiguracja jest obecnie nazywana „Slow 4G”, ale kiedyś była oznaczona jako „Fast 3G”).

To ustawienie wstępne jest identyczne z ustawieniem „Mobilne 3G — szybko” w WebPageTest, a ze względu na mniejsze opóźnienie jest nieco szybsze w przypadku niektórych stron niż ustawienie wstępne „4G” WebPageTest”.

 

Istnieją cztery rodzaje symulowanego ograniczania przepustowości sieci dla osób zainteresowanych szczegółami ograniczania przepustowości.

  1. Symulowane dławienie. To jest to, czego używa narzędzie Lighthouse.
  2. Zastosowane dławienie. Nazywa się to ograniczaniem na poziomie żądania, ale w narzędziach Chrome dla programistów jest określane jako ograniczanie stosowane. Zgodnie z dokumentacją to ograniczanie nie jest tak dokładne, więc algorytm Lighthouse to kompensuje.
  3. Dławienie na poziomie proxy. Nie wpływa to na UDP i dlatego nie jest idealne.
  4. Ograniczanie na poziomie pakietu. Jest to najdokładniejsza forma ograniczania przepustowości, ale może również skutkować większą rozbieżnością między testami. Test strony internetowej innej firmy używa tej formy ograniczania przepustowości.

 

Jak mierzyć kluczowe wskaźniki internetowe?

Dane terenowe

Jak wspomniano, dane terenowe to metryki Core Web Vitals zebrane od odwiedzających witrynę. Google Search Console oferuje dane z raportu Chrome User Experience Report (CrUX). PageSpeed ​​Insights dostarcza również dane terenowe CrUX.

 

Dane laboratoryjne

PageSpeed ​​Insights i Chrome Dev Tools (pod panelem kontrolnym) oferują symulowane laboratoryjne dane Core Web Vitals. Narzędzia pomiarowe innych firm korzystające z Chrome Lighthouse również udostępniają dane Core Web Vitals Lab. Częściowa lista bezpłatnych i przede wszystkim bezpłatnych narzędzi do testowania prędkości innych firm:

  • Test strony internetowej .
  • HTTPArchiwum BigQuery .
  • Screpy (wersje bezpłatne i płatne).
  • Lighthouse Keeper (narzędzie do monitorowania wydajności strony).
  • WebSu .
  • SpeedVitals (wersje bezpłatne i płatne).

 

A co z innymi wskaźnikami doświadczenia użytkownika Page Speed?

Choć kluczowe wskaźniki internetowe są kluczowe, nie są one jedynymi wskaźnikami doświadczenia użytkownika, które należy przeanalizować. Rozszerzony zestaw wskaźników o nazwie Web Vitals jest dostępny za pośrednictwem narzędzi takich jak PageSpeed ​​Insights. Google ogłosił niedawno nową metrykę o nazwie Interaction to Next Paint . Interakcja z Next Paint to metryka, która mierzy, ile czasu zajmuje interakcja z całą stroną internetową, do której Google odnosi się frazą, ogólne opóźnienie interakcji.